آموزش ایجاد افکت Soft Focus روی عکسها در فتوشاپ


Dj sAyyAD

وبلاگی متفاوت بادبدی متفاوت

معمولا از این افکت برای زرق و برق دادن به عکس ها و قشنگ تر کردن محیط عکس استفاده میشود ، همچنین لنز های ویژه و مخصوصی در بازار موجود است که میتوانید به وسیله آنها عکس های این چنین و بدون نیاز به افکت Soft Focus بیندازید. در هر صورت شما اگر میخواهید این کار را روی عکس های که به وسیله این نوع لنز ها انداخته نشده است انجام دهید ، میتوانید از فتوشاب کمک بگیرید و روی عکس خود افکت Soft Focus را بگزارید.
اول از همه شما احتیاج به یک عکس دارید. بهتر است در عکس مورد نظر شما انواع رنگ ها وجود داشته باشد ، به طور مثال عکس یک منظره یا یک جشن. اگر عکسی در اختیار ندارید میتوانید از اینترنت و کلوپهایی که عکس به اشتراک میگزارند استفاده کنید. البته شما میتوانید روی تمام عکسها این افکت را به کار ببرید مخصوصا روی عکس های تیره ، یا عکس های مراسم نامزدی.
نرم افزار فتوشاپ را اجرا کنید، دکمه های ترکیبی
Ctrl+J را برای ایجاد لایه فشار دهید، یک لایه جدید بسازید، عکس مورد نظر را در آن قرار دهید.


 

به گزینه Choose و بعد Blur و Gaussian Blur بروید. سپس میتوانید به وسیله آن نوار لغزنده مقدار را مشخص کنید، میبینید که عکس کمی محو و تار میشود. کمی مقدار را بالا ببرید ولی تا یک حدی بالا نبرید که عکس به سختی دیده شود، با انجام Gaussian Blur میتوانید عکس را کمی رویایی کنید.


 

حالا باید اینجا لایه blurred را فعال کنید، blurred باز مانند دفعه قبل یک نوار لغزنده دارد که میتوانید مقدار blurred را مشخص کنید. این کار هیچ سختیای ندارد و راحت میتوانید این لایه را اضافه کنید. باید به وسیله دیدن دو تصویر مشخص کنید که چقدر باید به این عکس blurred اضافه کنید و آن را تار کنید، به نظر من اگر مقدار blurred را بین ۵۰ تا ۸۵ قرار دهید بهتر است، البته این مقدار بستگی به پررنگ بودن و کم رنگ بودن عکس دارد.




تا اینجای کار خیلی خوبه. تا الان اکثر کارهایی که باعث زیبا شدن و بهبود کیفیت عکس میشد انجام شده است. حالا برای ادامه کار باید روی چهره افراد کار کنیم، مخصوصا اگر عکس انتخابی شما از صورت یک فرد گرفته شده است که باید بیشتر روی چشمها و لب کار کرد. در قسمت قبل گفتیم که تمام عکس را تار کنید و کمی آن را محو کنید تا ظاهر رویایی بگیرد، ولی حالا باید بعضی از قسمت ها مانند چشم و لب را به عقب برگردانیم و آنها را از تار بودن خارج کنیم:




برای این کار باید اول لایه
mask را به وسیله گزینه Add layer mask اضافه کنید، بعد از اضافه کردن این لایه باید قلمو را انتخاب کنید، در صفحه قلموها مقدار بزرگی قلمو را انتخاب کنید، در قسمت بالای صفحه یک گزینه به نام hardness وجود دارد که باید این نوار لغزنده را تکان دهید تا مقدار دقت قلمو را مشخص کنید و بعد تنظیمات را OK کنید، سپس لایه mask را انتخاب کنید (باید یک مربع دور آن بی افتاد). حالا شروع کنید، با قلمو روی آن قسمتهای که میخواهید تمرکز بیشتر داشته باشد مانند چهره کلیک کنید، و بعد از قلمو کشیدن میبینید که این قسمتها شفافتر شده اند. همچنین اگر میبینید دقت قلمو و مقدار شفافیت آن کافی نیست میتوانید در قسمت لایه ها تنظیمات آن را دست کاری کنید.




در اینجا تقریبا تمام کار انجام شد. حالا برای آخرین کار باید قسمتهایی که میخواهید پررنگ تر شوند و یا مطرح تر بشوند را درست کنید. برای این کار دکمه های ترکیبی
Ctrl+U را فشار دهید تا پنجره Hue/Saturation باز بشود. در این پنجره میتوانید به وسیله نوار های لغزنده مقدار رنگ و شفافیت را تنظیم کنید. همانطور که در عکس زیر میبینید عکس رنگ و شفافیت بهتری نسبت به قبل گرفته است:


اینجا دیگر کار بر روی عکس تمام میشود و میتوانید از آن استفاده کید. این تنها یکی از کاربرد های نرم افزار قدرتمند فتوشاپ بود که میتوانستیم به شما نشان دهیم. شما میتوانید بعد از افکت گزاری و کار روی عکس آن را با همان دقت و کیفیت به فرمت JPEG ذخیره کنید و از آن لذت ببرید.

منبع : آی تی تچ


نوشته شده در دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:,ساعت 9:4 توسط صیادپورعبدال نرگی| |


Power By: LoxBlog.Com